Hakediş Danışmanı
Hakediş, sözleşmesi yapılan işlerin yüklenici tarafından gerçekleştirilen kısımlarının belirli dönemler halinde idare tarafından ödenmesidir. Hakediş ödemeleri, Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliğinde yer verilen örnek formlar kullanılarak, sözleşme ve genel şartname hükümleri çerçevesinde Hakediş raporları ile yapılmaktadır.
Kamu satınalma süreçlerinde yüklenici tarafının, sözleşmeye göre taahhüdün yerine getirilmesi, idare tarafının ise yüklenici tarafından gerçekleştirilen kısımların bedellerinin ödenmesi görevi bulunmaktadır.
Bu nedenle tarafların hak kayıplarının önlenmesi açısından Hakediş raporlarının doğru bir şekilde hazırlanması, hem kamu idareleri hem de özel sektör tarafı için sözleşme sürecinde önemli bir yere sahiptir. Zira işin devamının sağlanması açısından hakedişler önemli bir yere sahiptir. Öyle ki hakediş ödemelerinde meydana gelebilecek gecikmeler ek süreler ile işin bitim tarihinin ertelenmesini gündeme getirmektedir.
Özelde yapım işleri ihaleleri kapsamında düzenlenen hakediş raporlarına bakıldığında;
Öncelikle imalat sürecinde Yapım İşleri Genel Şartnamesinin 39’uncu maddesindeki hükümler doğrultusunda sözleşmesinde farklı bir düzenlemeye yer verilmemiş olması halinde aylık olarak geçici hakediş raporları düzenlenmektedir. İşin yüklenici tarafından teslim edilmesi ve idarece de geçici kabul işlemlerinin tamamlanarak kabul tutanağının onaylanması sonrasında ise bir defaya mahsus olmak ek geçici hakediş raporu düzenlenebilmektedir. Son olarak da kesin hesapların ve kesin kabul işlemlerinin tamamlanması ve tutanağın onaylanması sonrasında Yapım İşleri Genel Şartnamesinin 40’ıncı maddesindeki hükümler çerçevesinde kesin hakediş raporu düzenlenmektedir.
Hakediş raporlarının farklı süreç ve mevzuat düzenlemelerine tabi olması beraberinde konu hakkında bilgi ve tecrübe sahibi olunması zorunluluğunu getirmektedir. İşte bu noktada hakediş konusunda bilgisi ve tecrübesi ile uzmanlaşmış Hakediş Danışmanı devreye girer.
Hakediş Danışmanı sizin için ne yapar;
-
Hakediş sürecinin sözleşmesine göre başlatılmasını ve sonuçlandırılmasını sağlar.
-
Sözleşme ve ihale türüne göre hakedişi oluşturan belgelerin ve eklerinin mevzuatına uygun şekilde oluşturulmasını sağlar.
-
İmalatların hakedişe doğru bir şekilde yansıtılıp yansıtılmadığını kontrol eder.
-
Fiyat farkı hesaplamalarının mevzuatına uygun olarak yapılmasını veya yapılan hesaplamaların doğruluğunu kontrol eder.
-
Hakediş kesintilerinin doğru yapılmasını veya yapılan kesintilerin doğruluğunu kontrol eder.
-
İdare ve yüklenici hakediş uyuşmazlıklarının çözümünde yol gösterici olur. Gerekli çözümleri üretir.
-
Hakediş sürecinde tarafların haklarının korunmasını sağlar.
-
İhale Hakediş Mevzuatı konusunda ihtiyaç duyulan bilgileri verir ve mevzuat değişikliklerinin takibini yapar.
-
Hakediş danışmanı hakediş raporlarınızı hazırlar.
AMP Yazılım olarak 30 yıllık tecrübemizle geliştirdiğimiz profesyonel hakediş yazılımları ve hakediş uzmanlarımızla sektör paydaşlarına danışmanlık hizmeti sunuyoruz.