Sözleşme Danışmanı

Sözleşme Danışmanı

Kamu ihale mevzuatı çerçevesinde sözleşme, idare ile yüklenici arasında yapılan yazılı anlaşmayı ifade eder.

Sözleşme metinleri genel itibari ile Kamu İhale Kurumu tarafından alımın türü (mal alımları, hizmet alımları ve yapım işleri) ile teklif türü (Birim fiyat, anahtar teslimi götürü bedel ve götürü bedel) dikkate alınarak tip olarak belirlenmiştir. İdarelerce de bu tip metinler dikkate alınarak ihale konusu iş için sözleşmeler hazırlanmaktadır.

Tip sözleşme metinlerinde idare ve yüklenicinin karşılıklı sorumlulukları yer almakta ve sözleşme hükümlerine aykırı davranışlarda uygulanacak yaptırımlar düzenlenmektedir.

Bununla birlikte kamu ihale sözleşmeleri, sözleşme metni ve ekleri ile birlikte bir bütünü oluşturan genel bir kurala sahiptir. 

Sözleşme eklerine bakıldığında alım türü ile sözleşme türüne göre farklı düzenlemeler ile uygulama kabiliyeti açısından farklı öncelik sıralamasına sahip oldukları görülmektedir.

Yapım işleri ihalelerine ait tip sözleşme düzenlemelerinde sözleşme eklerini oluşturan belgeler şu şekildedir.

Anahtar teslimi götürü bedel sözleşmelerde;

  1. Yapım İsleri Genel Şartnamesi

  2. İdari Şartname,

  3. Sözleşme Tasarısı,

  4. Uygulama Projesi,

  5. Mahal Listesi,

  6. Özel Teknik Şartname,

  7. Genel Teknik Şartname,

  8. Açıklamalar (varsa),

  9. Diğer Ekler.

Teklif birim fiyat sözleşmelerde;

  1. Yapım İşleri Genel Şartnamesi,

  2. İdari Şartname,

  3. Sözleşme Tasarısı,

  4. Birim Fiyat Tarifleri ve Cetveli,

  5. Mahal Listesi,

  6. Özel Teknik Şartname,

  7. Genel Teknik Şartname,

  8. Ön / Kesin Projeler,

  9. Açıklamalar (varsa),

  10. Diğer Ekler.

Sözleşme ve sözleşmenin ekini oluşturan belgeler kendi içerisindeki öncelik sıralamaları ile birlikte ele alındığında uygulamada çok sayıda anlaşmazlığın varlığından bahsetmek mümkündür. Dolayısıyla idare ve yüklenici arasında meydana gelebilecek anlaşmazlıkların çözümünde tarafların eşitliği ilkesi doğrultusunda çözüme kavuşturulması önem kazanmaktadır. 

Bu nedenle sözleşme danışmanı anlaşmazlığın oluşmasını önlemede önemli bir role sahip olabileceği gibi çözümü noktasında da taraflara rehberlik etmektedir.

Sözleşme Danışmanı sizin için ne yapar;

  1. Sözleşme hükümlerinin uygulanmasında tarafların haklarının korunmasında yol gösterir.

  2. Sözleşme değişikliklerini yönetir.

  3. İş artışı veya iş eksilişi sürecini yönetir.

  4. Yeni birim fiyat tespit sürecini yönetir.

  5. Uyuşmazlıklarınızda çözüm önerileri sunar.

  6. Fesih ve tasfiye süreçlerinizi yönetir.

  7. Ödeme işlemlerinizi yönetir.

  8. Kabul işlemlerinizi yönetir.

  9. Sözleşmenin eki belgeler ile birlikte kapsamı sürecinizi yönetir.

  10. Yapım işlerinde Yüksek Fen Kurulu süreci ile yazışmaları yönetir.

  11. Teknik şartnameleri inceler. 

  12. Yapım işlerinde projelerinizi ile mahal listelerinizi teknik olarak ve öncelik durumuna göre inceler.

  13. Sözleşme danışmanı sözleşme sürecinizde gerekli olan bilgi ve belgeleri hazırlar.

  14. Yapı denetim ve yüklenici anlaşmazlıklarını gidermek amacıyla sürecin yönetimini sağlar.

Sitemizde çerezler kullanıyoruz.Çerez politikaları aydınlatma metnimizi buradan okuyabilirsiniz.
Siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı ve ilgili politikalarımızı kabul etmiş olursunuz.